Títol i resum generats per IA

Vagi de Gust: Especial Sant Valentí, Cuina de Ponent i la Sarsuela

0:00Vagi de gust59:01
Compartir
Vagi de gust
FacebookWhatsAppX.comDescarregar
Seccions
13 seccions · 59:01
01
Introducció i presentació de l'equip
0:00 — 2:04

Inici del programa especial de Sant Valentí amb l'equip de Matadepera Ràdio celebrant la jornada entre xefs i disfresses.

0:00
02
L'Agenda: Festa de les Torrades al Pla del Penedès
2:05 — 3:50

Descripció de la tradició de la Festa de les Torrades, un ritual de germanor al voltant del foc en ple Carnestoltes.

2:05
03
La Ruta de les Espècies: Aromas d'Amor
3:51 — 10:20

Montse Margarit repassa la història romàntica del cardamom, la vainilla i la canyella, clavant el tema amb una recepta de fondant de xocolata.

3:51
04
Producte de Temporada: El Besuc
10:21 — 12:45

Anàlisi nutricional i gastronòmica del besuc de febrer, incloent una recepta clàssica al forn per potenciar el seu sabor mediterrani.

10:21
05
Entrevista a Jaume Fàbrega: La cuina de Ponent
12:46 — 18:06

L'historiador presenta 'La cuina de Lleida, la Vall d'Aran i la Franja', destacant la cassola de tros i la importància del sofregit i la picada.

12:46
06
Embotits singulars i la Girella
18:07 — 23:44

Discussió sobre la riquesa dels embotits del Pallars i la similitud de la Girella amb el Haggis escocès.

18:07
07
Cuina Occitana, Aranesa i de la Franja
23:45 — 30:29

Exploració de les connexions culinàries amb Occitània i les particularitats de la cuina de la Franja de Ponent.

23:45
08
Debat: Cuina Nacional vs Globalització
30:30 — 36:40

Jaume Fàbrega critica la substitució dels plats tradicionals per productes industrials i el pes de la 'marca Espanya' sobre la cuina catalana.

30:30
09
Ronda ràpida amb Jaume Fàbrega
36:41 — 40:57

L'escriptor confessa haver estat 'negre' de grans llibres i tria l'escudella i carn d'olla com a plat imprescindible.

36:41
10
Identitat Gastronòmica: La Sarsuela
40:58 — 47:33

Adrià Solano analitza l'origen de la Sarsuela com a evolució burgesa del suquet del pescador.

40:58
11
La rivalitat Pla vs Montalbán
47:34 — 53:30

Contrast d'opinions entre la visió elitista de Josep Pla i la defensa de la cuina popular de Vázquez Montalbán sobre la Sarsuela.

47:34
12
Cuina de Subsistència i el paper de la dona
53:31 — 57:51

Reivindicació de la cuina domèstica i invisible com a base real del nostre patrimoni cultural.

53:31
13
Viatge a Menorca i comiat
57:52 — 58:55

Tancament del programa amb el Perol Menorquí i la música de Leon Manso.

57:52
Seccions generades automàticament

En aquest episodi de Vagi de gust a Matadepera Ràdio, l'equip celebra el 14 de febrer explorant la vessant més amorosa de la gastronomia. Montse Margarit ens submergeix en la Ruta de les Espècies, proposant un fondant de xocolata especiat per sorprendre en Sant Valentí. L'historiador Jaume Fàbrega ens descobreix els secrets de la cuina de Lleida, la Vall d'Aran i la Franja, reivindicant plats com la cassola de tros i la girella davant l'amenaça de la globalització. A la secció d'identitat, Adrià Solano analitza la història de la Sarsuela, utilitzant-la com a eix per explicar la dialèctica entre la visió elitista de Josep Pla i la mirada progressista de Manuel Vázquez Montalbán. L'episodi clou amb una recepta de besuc al forn, producte estel·lar de temporada, i un viatge imaginari a Menorca per tastar el Perol Menorquí al ritme de Leon Manso.

Transcripció de l'episodi

Transcripció generada automàticament