No pot ser mentida 20/10/2026
Pere Ejarque i Josep Maria Cistaré s’adrecen als oients, expliquen que enregistren el programa a la tarda i conversen sobre un viatge, el programa de la setmana vinent i qüestions pràctiques de l’emissió.
Els presentadors anuncien que llegiran poemes de Miquel Baussà, principalment del volum *El noble joc*. En comenten la trajectòria literària, l’estil i les característiques del llibre, entre les quals el to irònic i l’observació minuciosa de la realitat.
Comença la lectura de poemes de *El noble joc*. Entre les lectures, els presentadors intercanvien comentaris sobre les ulleres i llegeixen més versos de Baussà.
Els presentadors es pregunten si l’ús de paraules rebuscades en els poemes és deliberat. Parlen de la dificultat d’alguns textos, de consultar diccionaris i de la riquesa que això pot aportar a la llengua catalana.
Continua la lectura de poemes de Baussà, intercalada amb comentaris sobre el temps de l’enregistrament i les ulleres. Intenten escoltar una cançó, però el so no els convenç i decideixen deixar-ho córrer.
Els presentadors reprenen la lectura dels poemes restants de *El noble joc*. Comenten imatges i paraules dels textos i expliquen que consultar-ne el significat pot fer la lectura més entenedora.
Recomanen llegir Baussà amb el llibre a les mans i fer servir eines de consulta quan calgui. Després llegeixen un poema de Josep Maria Fonollosa del volum *Ciudad del Hombre, Nueva York*, dedicat a Ítaca.
Llegeixen *La nansa*, de Marc Masdeu, sobre una passejada vora el riu a finals d’octubre. Els presentadors es despedeixen i anuncien que esperen fer el programa de la setmana següent plegats.
Pere Ejarque i Josep Maria Cistaré dediquen el programa a la poesia de Miquel Baussà i llegeixen diversos textos d’El noble joc. Entre poemes, comenten l’observació de la realitat, el to dels versos i el vocabulari, que pot ser críptic i portar el lector a consultar el diccionari. També parlen de com llegir amb el llibre a les mans pot ajudar a seguir els textos i descobrir paraules de la llengua catalana. A la recta final, llegeixen un poema de Josep Maria Fonollosa, dedicat a Ítaca, i tanquen amb La nansa, de Marc Masdeu, sobre una passejada vora el riu a finals d’octubre.

