Resultats del futbol base i entrevista a Marta Carreras
Lourdes Medallo presenta l’espai, dona la benvinguda a Rosa i als joves futbolistes convidats dels dos clubs, i anuncia el repàs de resultats, l’entrevista a Marta Carreras i el debat final.
Rosa i els participants repassen els resultats de la jornada dels equips del Matadepera i l’Atlètic Matadeperenc, des de les categories més petites fins als juvenils. També informen de la lesió de Lluc Jordà i expliquen quins equips han descansat.
Marta Carreras parla dels seus primers passos a la ràdio, quan tenia 17 anys, del programa Bohemia Negra i de com va escollir el periodisme en lloc de la Medicina. Respon preguntes dels joves sobre els viatges amb el Barça, els jugadors i les entrevistes més difícils.
Carreras explica que el projecte va sorgir de la voluntat del seu fill de poder jugar a futbol i a hoquei, i com els infants van crear un equip de l’escola. Parla de l’horari, la compatibilitat amb altres esports i el desig que el projecte continuï amb els alumnes.
La conversa tracta què es percep des de la banda del camp i les diferències entre treballar a la ràdio i a la televisió. Carreras explica el conte sobre Laia Sanz que va escriure per a Superheroïnes de l’esport i comenta la seva experiència amb el futbol femení, la ràdio i la televisió.
Els joves i Carreras comparen l’experiència de veure futbol per televisió amb la d’escoltar-ne la narració radiofònica. La majoria prefereix la televisió, però també destaquen que la ràdio aporta intensitat i ajuda a interpretar el partit.
Els participants imaginen en quina posició jugaria Carreras i debaten el VAR, les rivalitats i la neutralitat dels àrbitres. També proposen jugadors del Barça com a possibles entrenadors. Al final, Carreras suggereix que les famílies preguntin als infants què explicarien del partit si en fessin la crònica.
Marcadors de la jornada
Lourdes Medallo i Rosa repassen els resultats dels equips del Matadepera i l’Atlètic Matadeperenc en les diferents categories del futbol base. També expliquen que un jugador de l’Atlètic, Lluc Jordà, es va trencar el braç en una jugada i li desitgen una bona recuperació.
Marta Carreras: dels primers micròfons al futbol
La periodista Marta Carreras recorda que va començar a fer ràdio als 17 anys, en aquest estudi, amb el programa Bohemia Negra. Explica com va passar de plantejar-se estudiar Medicina a dedicar-se al periodisme, i evoca les transmissions de futbol, els viatges amb el Barça i les entrevistes a jugadors.
«I la ràdio m'encanta.» — Marta Carreras
Carreras comenta també què es pot observar des de la banda d’un camp, les diferències entre la ràdio i la televisió i la seva experiència amb el futbol femení. Parla del conte que va escriure sobre la motorista Laia Sanz per al llibre Superheroïnes de l’esport, i explica que hi va representar la transformació de la ràbia en motivació.
Un equip de futbol a l’escola
Carreras explica l’origen del Torre de Mer United, creat per oferir als alumnes una manera de jugar a futbol i compatibilitzar aquesta activitat amb altres esports, com l’hoquei. Voldria que el projecte es consolidés i que els infants poguessin continuar jugant junts quan passessin a l’institut.
Debat sobre futbol i ràdio
Els infants i Carreras debaten si és millor veure un partit per televisió o escoltar-lo per la ràdio; la majoria prefereix veure’l, tot i que destaquen la intensitat que hi aporta la narració radiofònica. També parlen del VAR, les rivalitats i els àrbitres, i proposen jugadors del Barça que podrien entrenar els infants.
Per tancar, el programa proposa a les famílies preguntar als fills què explicarien del partit si n’haguessin de fer la crònica per la ràdio, en lloc de limitar-se a demanar el resultat.

